Образотворче мистечтво 7-А,Б,В

16 березня 2022
 Фото виконаних робіт можна надсилати на Viber або Telegram т. 0668031392
 Тема уроку:Шрифт і зображення. Плакат, листівка.














 *****************************************


23 лютого 2022
Завдання виконати  до 02.03.2022
Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net

 Тема уроку: Графічний дизайн












 ******************************


02 лютого 2022
Завдання виконати  до 09.02.2022
Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net

 Тема уроку: Декорування об'ємних форм.




















 *******************************



26 січня 2022

Завдання виконати до 02.02.2022
Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net

Тема: Розмаїття світу речей





















------------------------------------------------------









10 листопада 2021
Завдання виконати до 16.11.2021
Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net

 Тема: Рушник-душа народу.


































 Бажаю вам творчого успіху!!!

-----------------------------------------------



 03 листопада 2021
Завдання виконати до 09.11.2021
Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net
 Тема: Берегиня з глибини століть. Диво-писанка.

Розпис писанки – цікава справа, що під силу кожному. Писанки пишуть не руки, а душа людини. Тому наші пращури вірили, що писанки приносять добро, достаток, щастя, здоров’я та захищають людину від усього злого.

Розпис писанок – найпоширеніший вид декоративно – прикладного мистецтва. Різні народи світу шанували яйце і мали свої традиції його возвеличення. Яйце прикрашали і в Давньому Єгипті, Греції, Римі, Стародавньому Китаї, навколо нього було створено безліч міфів, легенд індійськими племенами Північної і Південної Америки. Але українці найбільш виразно зуміли донести до нас свої уявлення про життя за допомогою писанки.

Слово «писанка» походить від «писати», «писання». Для її виготовлення слід мати віск, писачок, фарбу. Наші предки готували фарбу із кори яблуні-дички, дуба, вільхи, з лушпиння цибулі, соняшника, зі звіробою, молодого барвінку, каштанового листя та інших природних складників. Колір також мав значення.





АВТОРСЬКА – це писанка, створена майстром за власним задумом з використанням традиційних і нетрадиційних технологій та матеріалів, іноді дуже коштовних. Різновидом є писанки Фаберже. Вони відрізняються оригінальністю ідей і високою якістю виконання.
ПИСАНКА – це яйце, виготовлене за допомогою воску, писачка та фарб.

Мальованка – яйце, розмальоване фарбою й пензликом.


Дряпанка (шкрябанка) – це яйце з темною шкаралупою, яке фарбують в один колір і на його поверхні гострим інструментом продряпують малюнок.



Крапанка – писанка з крапками одного чи кількох кольорів.


*       На писанках зображали змістовні древні символи і магічні знаки. Ці символи утвердились і передавались від покоління до покоління. Оздоблення писанок орнаментами, які мають певне значення, стало традицією нашого народу.  У наш час мистецтво писанкарства відроджується, тому ми повинні зберегти традиції, відроджувати та передавати наступному поколінню. Писанки розмальовували не простими візерунками, у кожен символ наші предки вкладали певний зміст. Оздоблюються писанки геометричним, рослинним, пейзажним орнаментами, християнськими символами. Символічних малюнків у писанці понад сто, найпопулярніші такі:







Творче завдання (на вибір):
 1. Намалювати ескіз писанки з традиційними символами.
 2. Намалювати ескіз авторської писанки.








 Бажаю вам творчого натхнення!!!

-----------------------------------------------------












































Січень 2021.

Завдання№1  виконати до 22.01
Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net
 або на Viber т. 066 803 1392
 Тема: Мистецтво дизайну

























 Завдання ( на вибір):
1. Створити інсталяцію на тему "Різдво", "Великдень", "Бабуся", тощо. Зробити фото інсталяції.
2. Намалювати натюрморт на тему "Різдво", "Великдень", "Бабуся", тощо.

 Бажаю вам творчого успіху!!!


----------------------------------------------------------------------------





Жовтень 2020. Навчання триває!!!
Завдання№2 виконати до 02.11
Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net 
або на Viber т. 066 803 1392

 Тема: Узагальнюючий урок. "Світ архітектури"

Римський архітектор Вітрувій у своєму творі «Десять книг з архітектури » визначив такі вимоги, що висуваються до споруд: користь, міцність і краса.

 Зрозуміло, що перше місце посідає користь, адже ми вже говорили про те, що будь-яку архітектурну споруду будують для чогось, із якоюсь метою. От ця доцільність і визначає її зовнішній вигляд, матеріал, розмір, декор, місце в забудові та ін. Отже:

1. Головна вимога — користь, або функціональний бік архітектуритобто для чого будується споруда.

2. Друга вимога Вітрувія — міцність — містить розуміння конструкції, що знаходиться в основі споруди, або конструктивного боку архітектури. Нам належить ознайомитися зі стійково-балковою, хрестово-купольною та каркасною готичною системами, системою арочного склепіння.

3. Третя вимога — краса, або естетичний бік архітектури. І корисність, і міцність повинні втілюватися в красивій формі, а це і є естетичний бік будь-якої споруди.

 Ці три складові стали на багато століть головною умовою створення споруд: сучасною мовою користь — це функціональність, міцність — конструкція, а краса визначається багатьма чинниками, зокрема кольором і декоративними елементами. Архітектурні форми — це ті  першоелементи, які відбивають у собі всі особливості архітектури: і функцію, і конструкцію, і естетичну виразність.

 Знання архітектурних форм надає нам можливість логічно і чітко розглянути споруду, а аналіз їх еволюції дозволяє ознайомитися зі стилем. Ще один бік функціональності — урахування кліматичних умов. Зведення стін і фундаментів залежить від кліматичних умов, визначається ними.

 Існує три види архітектури: архітектурні споруди, ландшафтна архітектура і містобудування.

У кожному виді є свої підвиди. Так, споруди можуть бути громадськими, житловими і промисловими.

 Об’єктами ландшафтної архітектури є міські сквери, бульвари, сади і парки.

Містобудування займається проектуванням міст, селищ.

З  часом  архітектуру  почали  поділяти  на  стилі  (за часом  створення  та  певною  подібністю  споруд  та  їх  деталей).  

Античний

Романський   

Готичний   

Ренесанс  

Бароко 

Класицизм 

Рококо  

Ампір  

Еклектика 

Модерн  

Конструктивізм 

Існувало  та  існує  багато  менш  значних  стилів,  та  головне – це  та  гармонія,  про  яку  згадувалось  на  початку  уроку.  Щоб  її  досягти,  зодчі  створюють  все  нові  й  нові  форми  споруд.  Можливо  якісь  із  них  сподобались  вам  більше,  якісь  менше,  але  всі  вони  надбання  людства – цим  ми  повинні  пишатись.  Уявіть  люди  скількох  професій  були  задіяні  в  їх  створенні,  та  якою  була  їх  кількість.

Давайте  спробуємо    перерахувати  професії,  пов’язані  з  будівництвом:  АРХІТЕКТОР,  КРЕСЛЯР,  ІНЖЕНЕР,  НОРМУВАЛЬНИК  (ЧАСУ  ТА  МАТЕРІАЛІВ),  КРАНІВНИК,  БУЛЬДОЗЕРИСТ,  МОНТАЖНИК,  ТЕСЛЯ,  СКЛЯР,  МУЛЯР,  ЕЛЕКТРИК,  САНТЕХНІК,  ЗВАРНИК,  ВОДІЙ…

Тож  сьогодні  ви  архітектори!

Завдання:                                                                

Зробити  ескіз  цікавого  за  формою  будинку.  

Можна  скористатись  стилізацією  природних  форм,  або  поєднати  геометричні  тіла  так,  щоб  відчувалось  що  це  не  хаотичне  нагромадження  елементів,  а  єдина  споруда. 













Бажаю вам творчого натхнення!!!

 

-------------------------------------                                            --------------------------------



Завдання№1 виконати до 26.10
Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net 
 Тема уроку. Монументально-декоративне мистецтво. Імітація вітражу

 Живопис – це один з видів образотворчого мистецтва, твори якого виконуються за допомогою фарб на пласкій поверхні (папір, картон, тканина, метал, дерево, скло, штукатурка тощо).

За практичним призначенням живопис поділяється на станковий, монументальний, декоративний, театрально-декораційний.

Монументальний живопис - це живописне зображення на внутрішніх або зовнішніх поверхнях архітектурних споруд. Зміст і образне вирішення композиції може бути самостійним, але вони не мають суперечити архітектурному стилеві споруди або інтер’єру, де знаходяться.

Монументальний живопис буває кількох видів: мозаїка, фреска, вітражі. В деякий джерелах сюди відносять ще й панно ( Декоративний малярський або скульптурний твір, призначений для оздоблення стіни чи стелі.)

Демонструю репродукції із зразками монументального живопису.

Учні записують основні визначення до «Вузлику на пам'ять»

Мозаїка – це картини, які роблять зі шматочків різнокольорових твердих матеріалів (смальти, природного кольорового каміння, кераміки, скла) добре підігнаних одне до одного та закріплених цементом або спеціальною мастикою на стіні.

Фреска ( у перекладі з італійської мови означає «свіжий», «сирий») наноситься на сиру штукатурку за короткий проміжок часу, коли розчин ще не затвердів і добре всотує фарбу. Розпис, який виконується на стіні, називається панно, на стелі — плафон.

Вітраж – це сюжетна або орнаментальна композиція, виконана з шматочків прозорого кольорового скла, яку скріплювали свинцевим обрамленням.

 

Монументальне мистецтво - різновид образотворчого мистецтва,твори якого створюють для певного архітектурного середовища( пам′ятники,монументи, скульптурні, мозаїчні композиції).

 2  3  4 

 

 6  7 

 

Монументальний живопис зустрічається всюди: на стінах будинків, станціях метрополітену, в інтер’єрах громадських споруд, театральних фойє, спортивних комплексах. Над створенням цих шедеврів працюють художники-монументалісти. Сьогодні ж ми зупинимося на таких видах монументального живопису як вітраж та мозаїка. І, можливо, практичне завдання, яке ви будете виконувати на уроці, знайде своє застосування в оформленні інтер’єру вашої кімнати чи квартири.

 Практична робота

Завдання 

Виконайте імітацію вітражу для оздоблення вікон громадської споруди ( Палацу спорту, акваріуму, аквапарку, Палацу культури, театру, цирку, музею тощо )

Етапи виконання роботи

Завдання: виконати ескіз вітражу на папері.

Послідовність виконання роботи:

1. Зробити на звичайному папері ескіз майбутнього зображення;

2. Ескіз виконати олівцем;

3. Створити кольорове зображення відповідно до ліній, нанесених олівцем (фарби);

4. Навести лінії чорним фломастером або маркером.

Зразки вітражів.
















 Бажаю вам творчого успіху!!!































































 Завдання №8   виконати до 21.05.2020


Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net

Тема   Рекламний дизайн.

Сучасна реклама - складне виробництво, що вимагає всебічних знань.
Графічний дизайн в рекламі - це 
процес вирішення проблеми візуальними засобами.
Мета рекламного дизайну  в тому, щоб створити візуальне рішення проблеми комунікації, створити правильний 
образ, зрозумілий аудиторії. 

Фотографії в рекламі привертають більше уваги, ніж малюнки.
 Ілюстрації, що зображують людей, привертають увагу на 23% більше, ніж ілюстрації, що зображують неживі предмети.
Малюнки привертають увагу дітей, і їх часто використовують у відповідній рекламі.
Рекламні оголошення, надруковані на кольоровому папері, більш ефективні, ніж на простому.
Око спочатку затримується на кольоровій рекламі, а потім вже на чорно-білій
За ступенем сприйняття кольорів від кращого до гіршого вони розташовуються в наступному порядку:
1)    синій на білому (логотипи IBM, Nokia, Sony, HP);
2) чорний на жовтому (Білайн, UPS, фотостудія LeopART);
3) зелений на білому (BP);
4) чорний на білому (SonyWalkman);
5) зелений на червоному, червоний на жовтому (МТС);
6) червоний на білому;
7) помаранчевий на чорному;
8) чорний на пурпурному;
9) помаранчевий на білому (Palm);
10) червоний на зеленому.
Перший рекламний друкований плакат був віддрукований в друкарні англійця У. Кекстона в 1477 році. Однак і в античності і середні віки існували передплакатні форми зовнішньої реклами. У стародавньому Римі балу широко поширена така передплакатна форма як графіті - від латинського «grafio» - «дряпається». Графіті представляли собою рекламні тексти рідше малюнки, які надряпують або наносилися фарбою на стіни будинків жителями античних міст.Так для анонсування вистав на стіні театрів малювали барвисту протоафішу. Ця «афіша» крім назви подання та дати містила живописне зображення найдраматичніших і видовищних моментів театрального дійства.
З'явилося слово «білболрд» понад 100 років тому в США для позначення дерев'яних дощок, які здавалися в оренду рекламодавцям для розміщення рекламної інформації. Якщо самому поняттю «білборд» всього 100 років, то історія самого рекламоносія набагато довша. 
Правило «Трьох секунд» 
Одна з найпоширеніших помилок при роботі дизайнерів над плакатом полягає в ігноруванні класичного правила «Трьох секунд».  Всього лише те, що на вулиці у нас є приблизно три секунди, щоб повідомити аудиторії про свій продукт / послугу. І це головний параметр, що впливає на те, як потрібно підходити до дизайну для зовнішньої реклами. 
Наприклад, рекламу в пресі 
людина бачить, перегортаючи журнал. На перегляд смуги він може витратити стільки часу, скільки вважатиме за потрібне, а отже, у нього є можливість уважно розглянути її, прочитати весь текст, записати адресу і телефон. Мало того, він може в будь-який момент повернутися до рекламного повідомлення. 
Усього цього, як правило, позбавлена ​​зовнішня реклама. Рекламні поверхні розташовані на вулиці, де 
люди майже завжди знаходяться в русі, намагаючись дістатися кожен до своєї мети. Вони зосереджені на своїй дорозі і велику частину уваги приділяють власної безпеки та можливості заощадити дорогоцінний час. При цьому рекламні конструкції рідко знаходяться в зоні прямої видимості і, як правило, вихоплюються з навколишнього простору тільки бічним зором. У результаті час контакту з рекламною інформацією виявляється вкрай коротким. Отже, у людини немає часу на читання довгого і тим більше глибокодумного тексту, йому ніколи уважно розглядати складні картинки, намагаючись зрозуміти, що ж там зображено. 
Висновок простий - макети для зовнішньої реклами повинні бути досить простими як за формою, так і за змістом. Надлишкова інформація розсіює увагу і заважає ефективно впливати на аудиторію. 
Шрифт є виразником культурної спадщини народу і розглядається як засіб естетичного і художнього оформлення носія інформації, в поліграфії є ​​одним з найважливіших засобів оформлення будь-якої друкованої продукції.
Найбільш зручно читаються і є розбірливими  шрифти Times Roman і Verdana. Саме ці шрифти вживаються в більшості рекламних плакатів. Ними виконується найбільш важлива інформація, яку бажає донести продавець до споживача товару. 
У сучасній рекламі існує тенденція - використовувати шрифти без зарубок.
 Гарнітура Verdana є прикладом шрифту без зарубок. Букви в цьому шрифті мають геометричну форму, вони однакової товщини, акуратні і відкриті. Такий шрифт, на думку психологів, позитивно впливає на візуальне сприйняття. 
На легкість для читання впливають такі фактори: 
Форма шрифтових знаків (малюнок або тип шрифту, розмір, пропорційність відносини ширини знаку до його висоти, ритм форми, насиченість, колір);
         Шрифтова композиція (довжина рядка (написи) або ширина шрифтового поля (колонки), пробіл навколо рядка або шрифтового поля, інтервал між рядками, шрифтовими полями, форма рядків, шрифтового поля,
 ритм рядка і композиції тексту, колірне рішення);
         Чіткість шрифту (відношення кольору шрифту до кольору  фону, фактура, якість виконання);
Ясність шрифту (пізнаваність знаків, їх диференційованість, виправдана простота форм, представлення змісту).
 Мета афіші: Сповістити аудиторію про захід, що готується  (концерт, виставу) 
Плакат і афіша впливають на глядача дуже короткий час (скороминущий погляд). Саме тому вони повинні бути дуже емоційні і красиві, щоб змусити погляд людини зупинитися і уважніше вдивитися у зміст. 
плакат або афіша повинні доставляти глядачам (потенційним покупцям) естетичну насолоду
Дизайн плакатів і дизайн афіш - особливий напрямок в поліграфічному 
дизайні. Водному зображенні повинні бути присутніми сюжет, інтрига, емоційне напруження, спонукання до дії і цілісність форми.

 Практичне  завдання:


* виконати ескіз рекламного плаката або афіші


Бажаю вам творчої наснаги!!!



-----------------------------------------------------------------------------------------------

Завдання №7   виконати до 14.05.2020

Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net


Тема: Футуристичний дизайн - погляд у майбутнє.


- Як часто ви ловили себе на думці, що мрієте про майбутнє, уявляєте що буде через десятиліття, чи навіть сто, тисячу років?
- Які приклади з історії ви знаєте, коли люди мріяли, розробляли техніку, яка
випереджала час? (Леонардо да Вінчі), уявляли і описували майбутнє (Артур Конан-Дойл, Жуль Верн, Герберт Уеллс), архітектори-фантасти…
-         Споруди Роберта Ошатса
-         Споруди Оскара Німейєра
Оскар Німейєр привніс в сучасну архітектуру пластику «вільного вигину», що перевернула уявлення сучасників про форму і функціональності, створив понад 400 споруд у 18 країнах світу. А ще великий архітектор, за його власними словами, все своє життя любив дивитися на хмари, «чекаючи одкровення в їх постійно мінливих формах».

Будинок майбутнього… Місто майбутнього…Яким чином вони будуть розвиватися?

Найчастіше про це думають архітектори. Технічна вигадка, своєрідність, містобудівне винахідництво архітекторів – футурологів («футурум» - майбутнє) буквально не знають меж фантазії. Єдине світове місто, міста – мости, перекинуті над протоками, що розділяють континенти й острови, міста – кратери, гори – лабіринти, підводні та плаваючі поселення та жилі штучні супутники Землі… - неможливо перелічити все різноманіття їх проектів.











94-річний футуролог з Флориди Жак Фреско пропонує людям всієї Землі відмовитися від грошей, урядів, бізнесменів і рекламних агентів, та стати мешканцем ідеального життя в ідеальних містах за його проектами.

Архітектор і промисловий дизайнер, виробничий інженер і винахідник, соціолог і футуролог - все в одній особі. І у всьому самоучка. Жак Фреско дивиться в наше спільне майбутнє і бачить там тільки гарне. В абсолютно ідилічному майбутньому Фреско немає бідних і немає багатих, усі рівні, живуть в одному світі без кордонів і ніщо не затьмарює їхнього існування. Якщо робота, то тільки та, що приносить радість, і на благо всього людства. Земна куля - спільний дім для всіх, затишний і куди більш комфортабельний, ніж зараз. Працювати в Нью-Йорку, а ввечері на швидкісному підземному експресі (6500 км / ч) повертатися до Києва. За квиток не платити ні копійки. Жити в хмарочосі посеред океану і не платити за оренду. А можна взагалі не працювати і хоч до старості вчитися у найкращих університетах світу. 







Практична робота.

Створити композицію " Місто майбутнього" або "Транспорт XXX століття".


Перший етап: виконується графічний малюнок, проробляються всі дрібні деталі, враховуючи закони перспективи.


Другий етап: робота виконується в кольорі.


Бажаю вам творчого успіху!!!




------------------------------------------------------------------------------------------------------------





  Завдання №6    виконати до 07.05.2020


Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net



Тема. Ландшафтний дизайн.

Мистецтво  створення садів та парків відомо людству з стародавніх часів.
      До наших днів дійшли легенди  про сади прекрасної вавилонської цариці Семіраміди. 


     На жаль, це диво проіснувало недовго — усього близько двох століть, але пам’ять про нього збереглася в історії. За легендою, 2800 років тому могутній цар Навуходоносор II взяв дружиною прекрасну Семіраміду, доньку царя лісистої гірської країни Мідії. Місто Вавилон  стояло на випаленій сонцем рівнині, що продувалася гарячими вітрами з Аравійської пустелі. У цьому гучному місті, з будинками, вибудованими із сирцевої цегли, неможливо було знайти ані деревця, ані клаптика зеленої трави, і молода цариця почала сумувати і марніти. Навуходоносор, який любив дружину, вирішив зробити все, щоб розвіяти її смуток. За його велінням у Вавилон зібрали найвідоміших будівельників і архітекторів. І незабаром поруч з царським палацом виросло величезне спорудження у формі східчастої піраміди з чотирма уступами. 


 На кожному уступі був насипаний шар родючої землі і висаджені найрідкісніші й найпрекрасніші дерева і квіти. Уступи з’єднувалися між собою широкими сходами з мармуровими щаблями. Чимало довелося потрудитися й інженерам, щоб створити водопідйомні пристрої для поливання чудових садів.
Уся ця незвичайна і дивовижна споруда спиралася на безліч колон, тому здалеку здавалося, що сади цариці зависають у повітрі. Через що їх і прозвали «висячими садами Семіраміди». 


Сучасні художники й інженери не раз намагалися показати, як насправді виглядали висячі сади Семіраміди. 




         Слово «ландшафт» в перекладі з німецької мови означає вид місцевості. Ще здавна люди прагнули оточити своє житло деревами, квітами, кущами, пізніше — альтанками, алеями, садками і т. д. 

 Отже, можемо сказати, що ландшафтний дизайн — це організація місцевості (парк відпочинку), дитячий майданчик, подвір’я навколо будівлі, тощо).
Ландшафт може бути природним і штучним.



Природний ландшафт створений самою природою, а штучний організовує людина. Це вміння дано, звісно, не кожному — для нього потрібна висока професійна майстерність. В різні історичні епохи існували свої особливості в організації ландшафтних композицій.
Сьогодні склалися такі основні типи парків:


• терасні  італійські  (із розташуванням ділянок на різних рівнях, зі сходами і каскадами, терасами з чіткою виразністю симетрії);


регулярні французькі - це повне підпорядкування законам геометрії (із алеями, партерами і водоймищами геометрично правильних форм); В історичних садах різних часів вода, рослини, скульптури були розташовані за симетричним малюнком. Регулярність — це більше, ніж стиль. Історично регулярний сад був містом процесій, прогулянок або сидячого відпочинку.(Версаль)


пейзажні англійські (живописна композиція на зразок природного ландшафту — із галявинами ). Такі парки асиметричні вони підтримують природній вигляд місцевосці. (Софіївка)


 Основний принцип японського саду — відчуття спокою і відпочинку, спостереження за природою. Обов’язковою невід’ємністю таких садів був маленький павільйон — сяріден, живописно розташований на березі водоймища

  Сільський стиль сформувався наприкінці XIX ст. як протилежність екзотичній штучності великих міських парків і ностальгія по невибагливих сільських садочках . Велика кількість квітів різноманітних кольорів, ворота «під давнину», стіни з цегли і загородь із «старої» цегли, велика кількість ліан (хміль, дикий виноград) і квітучих кущів.



·          Сучасний стиль(модерн)
Ландшафтне проектування в XX ст. стало сферою пошуку сучасних ідей про простір і форму.
Стиль модерн відрізняється простотою ліній і скульптурністю об’ємів. Прості огорожі, суворі лінії — чорні штахети. Аксесуари допускаються, але надто обмежено: девіз садового модерну — «чим менше, тим краще». Суворі лінії споруди поєднуються з архітектурними формами рослин. Кольори чисті й свіжі, деталі контрастні. Контейнери для рослин — у вигляді бетонних ємкостей або теракотових горшків, простих за формою. Мощення частіше всього з плит, які викладені у вигляді геометричних рисунків з чередуванням світлих і темних тонів, можливі вставки з гальки. Планування найчастіше всього геометричне, але в ньому не дотримано симетрії.

Родзинка ландшафтного дизайну — малі архітектурні форми
 – невеликі за величиною елементи прикраси садів:
 - скульптури,
 - вази, вазони,
 - постаменти,
 - лави,
 - великі камені,
           - фонтани,
      - огорожі,
  - колони
та інші садові та паркові прикраси.


Головна мета створення ландшафтних композицій — гармонійно співвіднести і вжити всі матеріали в сукупності зі штучним середовищем.
Культурні традиції, кліматичні умови, економічний розвиток, наукові відкриття вплинули на появу витворів садово-паркового мистецтва.

Ще з часів Римської імперії  з’явилось Топіарне мистецтво - фігурна стрижка дерев, чагарників і квітів, при якій рослинам надаються різні скульптурні форми 





Вибір стилю парку залежить від ландшафтних особливостей ділянки і визначається архітектурним стилем, в якому побудовані основні споруди.

 
Практична робота.


Створення ескізу парку відпочинку.



Бажаю вам творчіх успіхів!!!




------------------------------------------------------------------------------------------------





Завдання №5 виконати до 30.04.2020


Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net
Тема: Дизайн одягу. Мода і культура. Ескіз костюму .
 Що ви розумієте під словом дизайн? («Дизайн» у перекладі з англійської мови означає «проект», «ескіз», «малюнок».)
Історія костюму сягає глибини віків, переплітаючись з історією суспільства, науково технічним прогресом, національними традиціями, природним прагненням людини до зручності і краси. Зрозуміло, дотична до цього і мода.
Що ж таке художнє моделювання, яка його історія, якими якостями повинен володіти високоосвічений фахівець-модельєр…
Досить модною професією є дизайнер. Дизайнер – це художник, в якого на багато звичних речей може бути нестандартний погляд. Дуже часто люди, дивлячись на роботу дизайнера, говорять: «Мені б і в голову таке не прийшло».
Дизайнер–модельєр створює нові моделі одягу, взуття, головних уборів, аксесуарів. Йому потрібен художній смак, глибокі знання в історії костюма, необхідно розбиратися в явищах світової культури. Він має добре малювати, щоб викласти свої ідеї на папір.
Видатні художники-модельєри України.
Лілія Пустовіт, Діана Дорожкіна, Андре Тан, Микола Воронін, Сергій Єрмаков.
Багато чоловіків перевершили у цій справі жінок. Український дизайнер Сергій Єрмаковнавіть у повній темряві дарує свою творчість людям.




Перегляд відеоматеріалу.





Поряд з модельєром зустрічаються такі слова як кутюр’є, стиліст.
Кутюр’є створює колекції моделей унікального одягу для будинків високої моди.
Стилістом називають спеціаліста, який здатен допомогти споживачу підібрати гардероб у єдиному стилі та доповнити його відповідальною зачіскою та макіяжем.

Практичне завдання:
 Ви сьогодні будете дизайнерами одягу і розробите ескіз костюму для власного гардеробу (шкільна форма)




Етапи виконання практичного завдання.
  1. Продумайте, для кого ви бажаєте розробити ескіз одягу?
  2. Визначте конструкцію вашого ескізу.
  3. Продумайте вид оздоблення та його розміщення.
  4. Визначте кольорове вирішення ескізу.
  5. Доповніть ескіз одягу аксесуарами: взуття, капелюх, рукавички, прикраси.
Матеріал: за власним вибором.

Бажаю вам творчіх злетів!!!


-----------------------------------------------------------------------------------------------


 Завдання №4 виконати до 20.04.2020



Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net


Тема: Шрифт у графічному дизайні. Композиція «Монограма»

   Упродовж дня ми постійно стикаємося з поліграфічною продукцією. Це книжки, газети й журнали, різноманітні календарі, пакети з рекламою, поштові марки, гроші. Навіть на футболці чи бейсболці можна побачити текст. Також є афіші, вивіски, реклама на транспорті. Усе це форми графічного дизайну, основою якого є організація тексту, літер, символів і зображення з метою створення візуального образу або повідомлення.
На сьогоднішньому уроці ми детальніше познайомимося із шрифтами, їх видами та значенням.
Адже, основа сучасного графічного дизайну – шрифт. Шрифт – це літери, об'єднані одним стилем графічного накреслення.
Під рукою художника-дизайнера літери набувають форми й пропорцій, властивих тільки цьому шрифту.

Ми сприймаємо не лише зміст слова, а й характер його написання. Шрифт, яким написане слово, створює певний настрій. Він може додати впевненості або урочистості, налаштувати ліричний лад, передати дух старовини. Літери й слова психологічно впливають на глядача, викликають у нього різні асоціації.
Для того щоб графічно виокремити елементи шрифтової композиції, використовують такі прийоми:
• відтіняють літери;
• використовують закруглені або прямі засічки;
• обводять літери по контуру;
• використовують «порожні» літери;
• пишуть літери тільки за допомогою об'ємної тіні.

Монограма – максимально стисла позначка перших літер імені та прізвища особи, іноді одного імені.











Монограми почали широко використовувати митці Німеччини в добу пізньої готики, бо в німецьких князівствах мав поширення звичай ставити позначки володаря на коштовні речі. Звичай визнавався і був підтриманий навіть офіційним судом, що тільки сприяло його популяризації. Традиція створення знаків володаря стала підґрунтям як для появи нових монограм, так і для виникнення екслібрису, особливого різновиду володарчого знаку на рукописній книзі чи друкарському виданні.

Самостійна практична робота.

Намалювати власну монограму враховуючи закони композиції та особливості значення шрифтів.

Зразки монограм






















Бажаю вам творчого успіху!!!



Завдання №3  виконати до 13.04.2020

Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net


ТЕМА. Графіті — мистецтво вулиць. 

 «Що таке графіті? Історія виникнення графіті» .
В енциклопедичних словниках та мистецькознавчій літературі термін ,,графіті” означає: давні надписи магічного та побутового характеру, сатиричні або карикатурні рисунки, що виконані на стінах.
- Де вперше археологи зустріли подібні зображення? (печерний живопис). Так, справді, використовуючи різного роду зображення прадавня людина намагалася і умилостивити богів, захистити себе, відлякати ворогів або донести інформацію оточуючим про певні події.
Пройшли сотні тисяч років... ХХ століття. Мексика... За часів революції на стінах будинків з’являються заклики до повстань, історії народних месників, сюжети з легенд, національні зображення, якими багата мексиканська земля. Це стало поштовхом до виникнення ,, муралізму ”– напрямку мистецтва, назва якого походить від іспанського слова ,,mur”– стіна. Яскравими представниками муралізму стали відомі мексиканські художники Дієго Рівера та Давид Сікейрос.
Мексиканський муралізм став зразком для наслідування емігрантам з Пд. Америки, які проживали у США і почали декорувати місця свого проживання різними мотивами, щоб оживити не людяність міського пейзажу.
Хвиля розписів на стінах швидко накрила всю Америку. Незграбні, зухвалі, недолужі надписи, цілком природньо, дратували суспільство. Їхні автори здобули зневажливої назви – бомбісти. Ця назва засвідчувала, що вони по-справжньому ,,вбивали’’ міста, наносячи на стіни будинків т.з. ,,теги” - підписи, автографи. Бомбісти мали на меті позначити своїми тегами-автографами якнайбільшу територію. Аналоги ми можемо бачити і на стінах будинків наших міст, які ,,прикрашені” місцевими бомбістами.
На тлі цієї пошесті суттєво вирізняються роботи, автори яких вводили елементи композиції та колористики. Їхні роботи виділяються цілісністю, єдністю лінії, кольору та техніки виконання. На противагу ,,бомбістам” їх назвали - ,,райтерами”.
На початку 70-х років американський соціолог Хьюго Мартінз влаштував першу виставку робіт райтерів. Вона мала шалений успіх. В середині 80-хх років роботи в стилі графіті увійшли в моду, їх стали виставляти не лише в Нью-Йорку, а й в європейських містах.
В столицях та найбільших містах Польщі, Чехії, Німеччини відкриваються спеціальні графіті-салони, де художники виставляли зразки своєї творчості, а відвідувачі замовляли авторам оформлення інтер’єрів нічних барів та дискотек, афіші, реклами.
В старовинному студентському місті Гейдельберг в Німеччині частина набережної віддана під змінну експозицію робіт райтерів.
Особливістю французьких райтерів стало використання трафаретів.
У Великобританії розквітає дизайн комп’ютерних ігор та реклами в стилі графіті.
На теренах Фінляндії та Швеції місцеві графітчики намагаються прикрасити сірий пейзаж скандинавських країн яскравими роботами виконаними вздовж залізничних колій.
В країнах Балтії, Білорусії, Росії та в Україні з кінця 90-х р.р. набувають популярності художні змагання, що мають на меті виявити найкращих райтерів та водночас служать яскравим доповненням до різноманітних молодіжних фестивалів. На змаганнях минулого року в Україні перше місце здобули представники Севастополя, друге - Києва, третє – Одеси.
Родзинкою графіті – акцій у Білорусі стало використання стандартних планшетів площею 2-2,5 кв.м. для створення робіт та подальшої їх популяризації.  

Стилі та напрямки
Сучасний стан розвитку графіті в світі дозволяє вести серйозну розмову про напрямки та стилі.
Основними напрямками визнають шрифтові та сюжетні композиції, де шрифтові визначаються формою літер та способом їх єднання, а сюжетні – зображенням реальних або вигаданих персонажів, які прийнято називати - ,,керексами”
Обраний напрямок визначає стиль написання.
Стилю ,,Бродвей” притаманне використання композиції з блоків величезних друкованих літер, зазвичай у двох кольорах.
- Що означає слово ,,Бабл” англійською мовою?

Чому, на вашу думку, цей стиль написання літер отримав таку назву? (форма літер заокруглювалися, ставала дутою, схожою на бульку. Кольори передбачалися контрастні) 
TROW UP означає прийом швидкого нанесення ,,кусків” за допомогою валика, між якими є інтервал.
,,Дикий” стиль характеризується сплетінням букв різних форм , використанням розривів шрифту, введенням стрілок та інших сплетінь, використання великої кількості кольорів. Шрифтовий рисунок неможливо прочитати.
Ознакою ХХІ ст. стала поява стилю 3-D, використання якого робить композиції об’ємними, а тривимірність елементів надає їм динамізму та багатопланості . Він вимагає від автора розвиненої просторової уяви , знань законів перспективи та побудови композиції , світлотіні.
Як бачимо, виконання справжньої роботи в стилі графіті вимагає від автора неабияких знань, умінь і навичок. Для створення якісної роботи, перш за все, необхідно знати відповіді на питання ЩО? З ЯКОЮ МЕТОЮ? ДЕ? ЯКИМ ЧИНОМ БУДЕ ВИКОНУВАТИСЯ?
Заради уникнення помилок автор спочатку робить попередні начерки , ескізи.


Практична робота.

 Створення композиції «Моє ім'я» в стилі «Бабл»(бульбашка)

Порядок виконання роботи:
- вибрати форму, в яку буде вписана композиція ;

- обрати певний стиль виконання шрифтової композиції;

- визначитися, яким чином заповнити вибрану форму даним типом шрифта;

- проробити основні деталі і елементи композиції;

- підібрати кольори, що відповідають творчому задуму і виконати композицію в кольорі.

Зразки графіті в стилі "Бабл".











Бажаю вам творчого натхнення!!!




Завдання №2  виконати до 06.04.2020


Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту  tinulya76@ukr.net



Тема : Фірмовий знак. Логотип

 Коли ми виходимо на вулицю, ми ніби поринаємо в світ образів, світ знаків. Вулиці рясніють рекламними щитами, вивісками магазинів. Кожне підприємство зацікавлене в тому, щоб споживачі купували та цінували його продукцію, могли відрізнити її від іншої. Саме тому підприємство розробляє свій фірмовий знак, який розміщується на етикетках, упаковках, вивісках, рекламних матеріалах.
Такий знак є на книжках, швейних виробах, посуді, парфумах, автомобілях…(демонстрація фірми знаків)





Розгляньте фірмові знаки з логотипами автомобільних фірм. Багато з них вам дуже відомі.
Ми бачимо досить прості, символічні малюнки. 

Крім малюнків ми бачимо слова. 


Фірмовий знак і логотип разом утворюють фірмовий блок.

Завдання промислової графіки – доступно й стисло поінформувати споживача про товар з метою збільшення на нього попиту. Саме тому промислова графіка використовує знаки- символи. 

Мистецтво дизайнера полягає в компонуванні елементів, володінні природним відчуттям композиції, кольору.
Розгляньте зразки туристичних логотипів. 








 Проаналізуйте особливості композиції туристичних логотипів з погляду симетрії, контрасту, масштабності.

Практична робота

Виконайте ескіз логотипу для власної фірми, підприємства.




Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту 


Бажаю творчого успіху!














Завдання №1 виконати до 26.03.2020

Тема: Шрифт і зображення. Плакат, листівка.


Основою мистецтва графічного дизайну є композиція. Саме композиція визначає зовнішній вигляд книг, журналів, плакатів, листівок.
 Плакат – малюнок з коротким текстом, який вивішують на вулиці чи в громадських закладах з агітаційною,інформаційною чи рекламною метою.
Основні риси: чіткість виразність, узагальненість образів і короткий текст, пов'язаний із зображенням.
Зображення і текст сприймаються на плакаті як єдине ціле. Разом вони набувають нового сенсу  й створюють новий художній образ. Тому шрифт і зображення близькі за стилем і кольором.


Листівка – особливий вид поштової картки для відкритого листа (без конверта)
Листівки (запрошувальні, вітальні) – це своєрідні міні-плакати. У листівці, як і у плакаті, поєднано зображення та шрифт. Текст зазвичай короткий, наприклад : «З Днем народження», «Вітаю».
Листівка буває у вигляді складеного навпіл аркуша, із вирізаними вікнами, із фігурним контуром.
 Існує декілька правил, яких художники - дизайнери дотримуються при створенні плаката (так само як і листівки):
·        Зображення має бути умовним, узагальненим;
·        Текст повинен легко читатися і бути контрастним до тла;
·        Характер шрифту й зображення гармонійно поєднуються за формою та кольором;
·        Колір є композиційним засобом плаката.
Вважають, що перші листівки виникли в Китаї. Згідно з китайським етикетом, якщо відвідувач не застав людину, яку хотів привітати,він мав залишити на порозі свою «візитну картку» із  написаними на ній побажаннями до свята.
У 15 ст. зявилися перші паперові листівки в Німеччині, а в 1878р. на поштовому конгресі в Парижі було затверджено міжнародний стандарт листівки – 9 х14см.
У наш час неабиякої популярності набули листівки, виготовлені власноруч із використанням тканини, шкіри, сухоцвітів та інших матеріалів.

 Практичне завдання

Намалювати плакат на екологічну тематику.

Зразки учнівських робіт.















Бажаю творчого натхнення!

Фото виконаних робіт надсилати на електронну пошту 

Комментарии

Популярные сообщения