Образотворче мистецтво 6-А,Б,В
Фото виконаної роботи надсилати на електронну поштуtinulya76@ukr.net
Тема: НАТЮРМОРТ ТЕМАТИЧНИЙ
- Що таке анімалістичний жанр?
- Що є предметом зображення картин анімалістичного жанру?
Фантазія художника безмежна. У своїй образній уяві художник перетворює реальний образ, і на папері можуть оживати неймовірні тварини.
Ідеєю для вигадки фантастичного образу може бути казка, міф, легенда, фантастична повість, перегляд кінофільму, життєві враження.
Сьогодні ми будемо малювати тварин, яких не існує в природі.
Багато фантастичних істот та звірів відомі вам з міфології.
Зображення людей з головами тварин - багато в мистецтві
Давнього Єгипту : тут шанували напівлюдину-напіврибу,
биків і левів із людськими обличчями і боялися людей-скорпіонів, що мешкають на краю Всесвіту.
Античні міфи розповідають про Пегаса - крилатого коня, химеру - чудовисько, яке поєднувало в собі риси лева, кози та змії, кентаврів - напівлюдей-напівконей .
А з ким із цих фантастичних створінь хотілося б зустрітися вам?
А найпопулярнішим, мабуть, є дракон - крилатий змій,
який може мати одну або кілька голів.
Про дракона розповідають казки та легенди в усьому світі.
Та, наприклад, мудрий китайський дракон набагато симпатичніший
за свого європейського родича, який зазвичай охороняє скарби
або викрадає принцес.
Яка фантастична тварина вам подобається? Чому?
Створіть зображення будь-якої фантастичної тварини, або вигадайте свою.
Продумайте, що саме символізуватиме ваш образ, що вирізнятиме його від реальних тварин, усі його пропорції та характерні деталі, колір, фактуру, настрій персонажу та середовище його існування .
Інструменти та матеріали: аркуш паперу, гуашеві або акварельні фарби, олівець, гумка, пензлі, фломастери або гелеві ручки для деталізування форми .
Фігури людей дуже різноманітні. Яка з них є ідеальною - про це ми сьогодні з
вами дізнаємось на уроці.
Слово «пропорція» походить від
латинського «proportio» - «співвідношення»
і визначає певне співвідношення частин предмета між собою за величиною.
У п’ятому столітті до
нашої ери жив у Греції знаменитий скульптор Поліклет. Він створив
статую «Дорифор».
У написаній Поліклетом книзі «Канон»
скульптор виклав свою теорію про пропорції ідеально красивого людського
тіла, тому вона отримала назву «Канон»,
тобто взірець. Канон будувався так: якась частина людської фігури приймалася за
одиницю міри й отримувала назву «модуль». У каноні Поліклета модулем була
довжина голови, котра вміщувалася у висоті фігури 8 разів.
Але найбільш життєвими виявилися
канони стародавніх митців, які взяли за одиницю вимірювання висоту голови.
Символом правильної пропорційної
побудови людини є «Віртувіанська людина». Це робота відомого художника періоду
Відродження Леонардо да Вінчі, його ще
називають «золотим перетином», це ті пропорції тіла, які є приємними для
споглядання.
«Вітрувіанська людина» - це один з найзнаменитіших малюнків Леонардо Да Вінчі, який приблизно в 1490 році був розміщений
в одному з його журналів. На цьому малюнку зображена оголена фігура чоловіка у двох позиціях, накладених один на одного. Фігура чоловіка з руками і ногами, розведеними в
сторони, внесена в коло, а з розведеними руками і зведеними разом ногами - в
квадрат. Вітрувіанська людина Леонардо символізує канонічні пропорції.
Значення цього малюнка в тому, що
тільки ідеальні пропорції людини можна вписати в коло та квадрат. А центр
золотої пропорції будови людського тіла розташовувався точно в місці пупка.
Вивченню пропорцій людського тіла
приділяли увагу художники епохи Відродження, особливо Леонардо да Вінчі,
Мікеланджело та інші.
Леонардо да Вінчі визначив деякий перелік пропорцій людського тіла.
1.
Голова і тулуб становлять половину всієї постаті людини, а друга
половина — це ноги.
2.
Ширина розставлених рук наближається до величини зросту тіла людини.
3.
Ширина плечей дорівнює двом головам.
4.
Довжина руки дорівнює трьом розмірам голови.
5.
Опущена рука доходить до половини стегна.
6.
Довжина кисті руки дорівнює розміру обличчя.
7.
Довжина стопи дорівнює висоті голови.
Уважно розгляньте силуети фігур
людей. Чим вони відрізняються? Чи можна визначити стать та вік людей ? Чому?
Пропорції людського тіла, починаючи
від народження, безперервно змінюються. Так, висота голови немовляти
вкладається в постать 4 рази, у дворічної дитини – 5 разів, у семирічної – 6
разів, у чотирнадцятирічної – 7 разів, а в двадцятип’ятирічної високої на зріст
– 8 разів, середньої – 7,5 рази, низької - 7 разів. Доволі часто допускається
помилка під час малювання, коли лише зменшуються пропорції тіла дорослої
людини. У результаті на малюнку виходить зображення не дітей, а зменшених
дорослих. Слід відзначити відмінність у пропорціях між чоловічою та жіночою
постатями. Так, чоловіки вищі на зріст від жінок, у них відносно довші ноги і
ширші плечі, товща шия, довші кисті та стопи. При зображенні людини потрібно
передусім установити правильне положення всієї постаті, визначити пропорції
частин тіла відносно одна одної, а потім упевнено малювати, намагаючись
передати характерні особливості голови, тулуба, рук і ніг людини.
Намалювати постать людини.
Послідовність виконання практичної
роботи:
1. Проведіть вісь постаті.
2. Визначте висоту голови і
відміряйте нею розмір тієї постаті, яку ви вибрали.
3. Визначте довжину ніг, поділивши
висоту постаті навпіл.
4. Відмітьте кінці пальців на
середині стегна.
5. Намітьте коліна, поділивши ноги
навпіл.
6. Поміряйте ширину плечей, вона
повинна дорівнювати висоті двом головам.
7.
Довжина кисті руки дорівнює розміру обличчя.
Бажаю вам творчого натхнення!!!
------------------------------------------------
Сьогодні на уроці ми познайомимось із творчістю української художниці Марії Приймаченко, про яку видатний іспанський художник Пабло Пікассо казав: «Коли я дивлюсь на її картини, то почуваюся просто дитиною у живописі порівняно з нею».
Малюнками Марії Приймаченко японці ілюструють свої
абетки, Пабло Пікассо схилявся перед творами геніальної українки, а 2009 рік
ЮНЕСКО оголосив роком Приймаченко — художниці, яка прожила життя в поліському
селі Болотня, що за
Марія Оксентіївна Приймаченко (Примаченко) народилася 12 січня 1909 р. у селі Болотня на Київщині. Там же і померла 18 серпня 1997 р. Визначна українська народна художниця, представниця наївного мистецтва, батько якої, Оксентій Григорович, був теслею, а мати, Параска Василівна,— визнаною майстринею вишивання. Згадуючи про своє дитинство, Марія казала: «Починалося все це так. Якось біля хати, над річкою, на заквітчаному лузі пасла я гусей. На піску малювала всілякі квіти, побачені мною. А потім помітила синюватий глей. Набрала його в пелену і розмалювала нашу хату…» Звісно, кожен хотів прийти та подивитися на цю дивину, зроблену руками дівчинки. Сусіди просили і їхні хати прикрасити. Але як талановиту художницю Приймаченко відкрили тільки у 1930-ті рр. завдяки київській мистецтвознавиці Тетяні Флору. Початком світового визнання для Марії Приймаченко став 1936 р.: її роботи виставляються в Києві, Москві та Ленінграді, наступного року — в Парижі. 1957—1959 рр.— закордонні виставки за участю Приймаченко у Парижі, Софії та Відні. 1966 р.— майстриня отримала Державну премію ім. Тараса Шевченка, згодом — звання заслуженого діяча мистецтв та народного художника.
Познайомимося й ми з цими унікальними творами українського мистецтва. Таємничим, хвилюючим з’являється перед глядачем творчість української народної художниці Марії Приймаченко.
У її декоративних розписах, здається, концентрувався художній дар багатьох поколінь народних майстрів, що донесли до нас з глибини століть свої уявлення про прекрасне і потворне, добро і зло.
Подивіться уважно на ці роботи. Чим вони різняться? Якими засобами передає художниця добро і зло? Так, кольором, формою та декоруванням зображуваної істоти.
Рожева мавпа, зелений слон, численні леви з напівлюдською подобою — всі вони з картин Приймаченко. Мистецтвознавці називають цей стиль — арт наїв, або наївне малярство.
Колись Марію запитали:
— Чому на ваших картинах немає людей?
— Як це немає? Вони і є люди.
— Де ж там люди?
— Люди там завжди є. Це я.
— Чому ви не малюєте справжніх квітів?
— А навіщо? Ви ж і так їх бачите.
— А з натури не пробували?
— Я і малюю з натури, але вони кожного разу квітнуть інакше.
Фантастичні звірі, яких малювала художниця упродовж останніх років,— унікальне явище у світовому мистецтві. Ці картини — витвір її геніальної уяви. Насправді таких звірів не існує у природі.
М. Приймаченко. Дві синички, дві сестрички ходять по травичці
Наприклад, одному зі звірів Приймаченко дала назву «Дикий чаплун» — від слова «чапати», акцентуючи увагу на його лапах, що здатні продиратися крізь зарості, і взагалі — крізь таємничі хащі життя. Її загадкові звірі завжди мають земну першооснову, і поштовхом до їх народження часом стають реалії сьогодення.
Фантастичні звірі Приймаченко — це і засторога, і заклик до дружби, до миру.
Ось ми й переглянули деякі роботи Марії Приймаченко. Зверніть, будь ласка, свою увагу на основні засоби, які використовувала у своїх роботах художниця. Це узагальнення форми та кольору тварин, квітів, дерев тощо, а також площинне зображення образів та їхнє декорування різноманітними орнаментами. У її роботах співіснують усі ці засоби, що дозволяє створювати такі декоративні зображення.
Сьогодні ми спробуємо створити власне декоративне зображення будь-якої істоти, використовуючи основні засоби декоративного мистецтва.
Інструктаж
1. Обміркуйте майбутню роботу. Оберіть певну тварину, образ якої ви хочете відтворити.
2. Проаналізуйте загальний вигляд цієї тварини. Обміркуйте, яким чином можна узагальнити форму обраної вами тварини.
4. Доберіть кольорову гаму для вашої роботи. Пам’ятайте: колір тварини має бути узагальненим.
5. За необхідності продумайте декоративні елементи, які прикрасять вашу тваринку.
Самостійна практична робота(на вибір)
Завдання № 1. Створити декоративний образ тварини, наслідуючи роботи Марії Приймаченко.
Завдання № 2. Створити декоративний образ тварини за власною уявою.
Бажаю вам креативних ідей!!!
---------------------------------------------------------
Анімалістичний жанр - один з найбільш поширених напрямків у скульптурі. Цікавість до живої природи була притаманна людині з давніх-давен: перші скульптурні зображення з’явилися ще в епоху палеоліту. В античному світі фігурами тварин оформлювали людські помешкання і приміщення храмів і каплиць, а зображуваним істотам надавали магічного значення.
Нині на вулицях європейських міст ми можемо побачити скульптури тварин: монументи вершників на конях, статуї левів біля парадного входу в резиденціях, барельєфи з птахами на тріумфальних арках, дрібна пластика анімалістичного жанру в декорі фасадів. Приватні зібрання аристократів поповнювалися портретами з улюбленими вихованцями, зокрема досить популярні були коні, коти, собаки чи екзотичні тропічні птахи. Особливе місце належить кабінетній скульптурі із порцеляни, бронзи чи гіпсу, виконаній в анімалістичному жанрі.
Тріумфальна арка - споруда над дорогою у вигляді проїзду для церемонії урочистого в’їзду переможця.
Ліссіп. Квадрига. Скульптура на фасаді собору Сан-Марко у Венеції
Маргарита Камардина. Бик
Сергій Феофанов. Мамонт
Фасад - зовнішній бік будівлі: передній, боковий або задній.
Термін «анімалізм» уперше було вжито в 1831 р. після виставки в Паризькому художньому салоні молодих французьких художників Антуана Луї Барі, Кристофа Фратена та Олександра Жуйонне, на якій вони представили мініатюрні фігурки тварин.
Г. Феоктистов. Равлик. Бронза
К. Шубнякова. Чапля
Нині анімалістичний жанр лишається одним з найпопулярніших. Скульптура тварин не тільки прикрашає екстер’єри міських будівель, а й слугує чудовим доповненням до інтер’єрів як особистих, так і громадських приміщень. Завдяки її універсальності, таку скульптуру можна помістити в приміщення будь-якого призначення: як невелику тендітну статуетку, що слугує незначним доповненням, своєрідним акцентом, або як монументальну скульптуру, навколо якої буде створено цілий інтер’єр.
Завдання:
Створіть скульптуру тваринки із пластиліну на вибір: вола, вівцю, козу, теля, віслючка, собачку, кота та інш.
Для ліплення скульптурної фігурки беруть пластилін (або глину, чи солоне тісто) стеку і дощечку, на якій виконують роботу.
1. Перед тим як розпочати роботу, вирішують, образ якої тварини хочуть зліпити - собаки, чи ягнятка, чи козеняти, корови чи віслючка.
2. Зазвичай спочатку роблять замальовки олівцем свого обранця з різних боків. Адже скульптурний образ тривимірний, і ще до початку ліплення потрібно уявляти, як буде виглядати обраний герой з різних боків.
3. Якщо скульптура масивна, то варто зробити каркас, закріпити його на підставці, він має бути міцним. Це може бути дерев'яний чи пінопластовий брусочок і металевий дріт, прикріплений до горизонтальної дощечки.
4. Створюючи роботу, можна використати в ній різні матеріали, які найбільше підходять для втілення задуму - глина або пластилін в поєднанні з нитками, природними матеріалами, ватою та ін.
Перегляньте, будь ласка, відео, як можна зробити тварин із пластиліну.
Сьогодні ми продовжуємо вивчати анімалістичний жанр, адже він багатогранний та дуже цікавий. Але сьогоднішній урок ми присвятимо анімалістичному жанру в іншому виді образотворчого мистецтва — у живописі, ознайомимося з роботами художників-анімалістів, які створювали свої роботи живописними матеріалами.
Світ анімалістичного жанру розмаїтий, як і світ тварин. І тому кожний художник-анімаліст обирає для своїх робіт тих тварин, які припали йому до душі, за якими йому цікаво спостерігати.
Створюючи твори мистецтва будьякого жанру, кожен художник пам’ятає, що в основі твору завжди є композиція. Що ж таке композиція?
Композиція (у перекладі з лат.— зв’язок, поєднання, створення, побудова) — структура, взаємозв’язок важливих елементів художнього твору, від яких залежать увесь його сенс та будова.
Отже, художник так розташовує деталі зображення, лінії, плями кольору та світла, щоб витвір у цілому був виразним, цілісним (ані прибрати, ані додати). Тобто композиція збирає всі основні елементи зображуваного в єдине ціле. Тому, коли ми дивимось на роботи видатних митців образотворчого мистецтва, ми бачимо цілісну роботу, де всі деталі й найменші елементи зображення розкривають головне у творі. Запам’ятайте: перед тим, як зображувати будь-що, ви маєте ретельно продумати композицію своєї роботи.
Сьогодні ми малюватимемо тварин фарбами. Пам’ятайте: кожна тварина живе у своєму середовищі. Ваші композиції мають розкрити не тільки образ улюбленої тваринки, а й середовище, в якому вона мешкає.
Самостійна практична робота учнів
Завдання.
Створити живописну роботу анімалістичного жанру.
Намалювати тварин фарбами вам допоможуть відео-уроки.
Фото виконаної роботи надсилати на електронну поштуtinulya76@ukr.net.
Фото виконаної роботи надсилати на електронну поштуtinulya76@ukr.net.
Фото виконаної роботи надсилати на електронну поштуtinulya76@ukr.net.
В яких жанрах мистецтва працював Шевченко .
ілюстрація
|
Практична робота. | |||
Намалюйте ілюстрацію до одного з улюблених творів Т.Г. Шевченка |
Завдання №4 виконати до 23.04.2020
Фото виконаної роботи надсилати на електронну поштуtinulya76@ukr.net.
-----------------------------------------------------------
Завдання №3 виконати до 16.04.2020
Фото виконаної роботи надсилати на електронну поштуtinulya76@ukr.net.
Тема: СЮЖЕТНО-ТЕМАТИЧНА КАРТИНА.
Бажаю вам творчого натхнення!!!
Завдання №2 виконати до 08.04.2020
Фото виконаної роботи надсилати на електронну поштуtinulya76@ukr.net.
Тема: НАТЮРМОРТ У РІЗНИХ ВИДАХ МИСТЕЦТВА
Завдання №1 виконати до 27.03.2020
Фото виконаної роботи надсилати на електронну поштуtinulya76@ukr.net.
Тема: НАТЮРМОРТ ТЕМАТИЧНИЙ
Комментарии
Отправить комментарий